Aktualności
- Szczegóły
- Odsłony: 3993
Po czterech latach lekceważenia prosumentów, okresie w którym tylko samorządowe województwa wykorzystujące fundusze strukturalne UE podtrzymały trwanie „energetyki obywatelskiej” ( cudzysłów jest tu znamienny), państwo polskie zmienia politykę. Zwiastunem zmian stała się wprowadzona z początkiem roku ulga podatkowa na zakup i montaż pomp ciepła, kolektorów słonecznych i mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV), która sama w sobie jeszcze istotnej zmiany na rynku nie czyni. Na tej bazie, z początkiem maja, z inspiracji Ministerstwa Przedsiębiorczość i Technologii, pojawił się nowy instrument w postaci „Ekopożyczki BKO BP” na instalacje PV dla Kowalskiego.
- Szczegóły
- Odsłony: 4213
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. pomaga inwestorom wejść na polski rynek oraz w najlepszy sposób wykorzystać istniejące na nim możliwości. PAIH przeprowadza inwestorów przez wszystkie niezbędne procedury administracyjne oraz prawne występujące w trakcie realizacji projektu, wspiera także firmy, które już działają. Oferuje szybki dostęp do kompleksowej informacji dotyczącej otoczenia gospodarczo-prawnego inwestycji, pomoc w znalezieniu odpowiednich partnerów oraz dostawców, jak również lokalizacji.
Misją Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu jest również kreowanie pozytywnego wizerunku Polski w świecie oraz promocja polskich produktów i usług.
W celu jak najlepszej obsługi inwestorów stworzyliśmy sieć Regionalnych Centrów Obsługi Inwestora - COI w całej Polsce, które mają na celu poprawienie jakości usług regionów dla inwestorów, a także zapewnienie dostępu do informacji takich jak najnowsze oferty inwestycyjne i regionalne dane mikroekonomiczne. Te wyspecjalizowane biura zatrudniają pracowników przeszkolonych przez Agencję i są finansowane z funduszy lokalnych. Ich zadaniem jest także ułatwianie kontaktów pomiędzy inwestorem a władzami lokalnymi.
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. (PAIiIZ) powstała 24 czerwca 2003 roku w wyniku połączenia Państwowej Agencji Inwestycji Zagranicznych S.A. (PAIZ) oraz Polskiej Agencji Informacyjnej S.A. (PAI). Agencja w swojej działalności korzysta z dorobku swoich poprzedniczek.
Państwowa Agencja Inwestycji Zagranicznych S.A. (PAIZ) została utworzona w 1992 roku jako spółka akcyjna Skarbu Państwa. Głównym jej celem było wspieranie rozwoju gospodarczego Polski poprzez działania zwiększające napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych. W 1997 roku na VIII Światowej Konwencji Agencji Promocji Inwestycji, PAIZ otrzymał tytuł Najlepszej Europejskiej Agencji Promocji Inwestycji.
Polska Agencja Informacyjna została utworzona w 1991 roku z przekształcenia Polskiej Agencji Interpress z agencji rządowej w instytucję, której głównym celem była promocja Polski za granicą. W ciągu 12 lat PAI realizował ten cel poprzez działalność informacyjną, wydawniczą, wystawienniczą oraz prasową.
Więcej informacji o Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
Więcej informacji o tegorocznym raporcie „Rynek Fotowoltaiki w Polsce’2019”
- Szczegóły
- Odsłony: 3874
Dyskusja o cenach energii i wiązanie ich z cenami uprawnień do emisji CO2 odwróciły uwagę od wzrostu i roli kosztów dystrybucji w opłatach za energię. Sektor dystrybucji ma szczególne cechy: a) jest regulowanym (taryfowanym) monopolem, b) stał się kluczowym elementem biznesu czterech zintegrowanych pionowo państwowych grup energetycznych łączących w jednym ręku wytwarzanie energii i dystrybucję, c) za dystrybucję płaci odbiorca, a nie wytwórca energii , co stwarza preferencje dla centralnej elektrowni należącej do skonsolidowanej pionowo grupy energetycznej i obniża konkurencyjność generacji rozproszonej, d) udział opłaty stałej w kosztach dystrybucji rośnie, co zmniejsza atrakcyjność inwestycji w efektywność energetyczną i energetykę prosumencką.
- Szczegóły
- Odsłony: 4518
Grupa Bruk-Bet od ponad 35 lat jednoznacznie kojarzona z technologiami budowlanymi, nie boi się wyzwań, jakie istnieją w branży wysokich technologii. Łącząc swój dorobek i pozycję rynkową z doświadczeniem zdobytym w branży budowlanej, od 2011 roku z powodzeniem rozwija markę Bruk-Bet Solar.
W ofercie znajduje się szeroki wachlarz modułów multikrystalicznych, monokrystalicznych i BIPV (Building Integrated Photovoltaics), które są produkowane ze standardowymi ogniwami oraz ogniwami wykonanymi w innowacyjnej technologii PERC, poprawiającej efektywność produktu.
- Szczegóły
- Odsłony: 5764
Zapowiedź nowego raportu IEO „Rynek Fotowoltaiki w Polsce ‘2019”
Newsletter nr 3– System aukcyjny1
Łączna moc projektów fotowoltaicznych, które uzyskały finansowanie w dotychczas przeprowadzonych aukcjach OZE wynosi 870 MW. Projekty te należą do 549 podmiotów. Projekty z I aukcji z 2016 roku miały czas na realizację do końca grudnia 2018 r. (wtedy 2 lata - aktualnie okres ten został skrócony do 18 miesięcy). Wiadomo, że nie wszystkie zostały zrealizowane: z 73 projektów (68,4 MW), które wygrały tą aukcje zrealizowano w terminie 55 instalacji (52,5 MW) - można przypuszczać, że reszta nie zostanie już zrealizowana.
Ustawowy termin realizacji projektów z II aukcji z 2017 roku mija z końcem czerwca 2018 r. Do tej pory zrealizowano już 94 projekty o łącznej mocy 75 MW, co stanowi 26%. Łączna moc farm fotowoltaicznych, które wygrały aukcje OZE i zostały już zrealizowane wynosi 127 MW, co stanowi 36% wszystkich farm PV realizowanych w ramach pierwszej i drugiej aukcji. Projekty z trzeciej aukcji z listopada 2018 roku są przygotowywane do realizacji, mają czas do maja 2020r.